Evde Sağlık Hizmetleri Birimi
03 Kasım 2022

evdd.jpg

Evde Sağlık Hizmeti Nedir?

Yatağa  bağımlı olan hastaların tıbbi bakım ve rehabilitasyonlarının  sağlık kurum ve kuruluşları yerine kişinin kendi evi aile ortamında sosyal devlet anlayışı içerisinde uzman bir kadro ile sunulmasıdır.

Hastaya tanı koymaktan ziyade tanısı konulmuş hastanın düzenlenmiş olan tedavisinin takibi, uygulanması ve eğitiminin sağlanmasıdır.

Evde Sağlık Hizmeti mesai saatleri içinde randevu sistemi ile çalışır. Bu hizmetler vakanın durumuna göre günlük, haftalık veya aylık dilimler halinde sunulur.

Evde Sağlık Hizmetleri Süreci :

  1. Başvuru ve Müracaat:

    İlk başvuru;  444 38 33 numaralı Evde sağlık hizmetleri ulusal çağrı merkezine yapılır.

  2. Hasta Kabulü ve Muayene Süreci

    Ulusal çağrı merkezi aracılığı ile Evde sağlık hizmetlerine başvuru yapmış olan hastalara 24 saat içinde ulaşılır. Ev ziyaretine giden Evde Sağlık Hizmetleri ekibi hastayı değerlendirir ve hastanın Evde Sağlık Hizmeti alıp almayacağına karar verir. Hasta ve yakını bilgilendirilir. Hasta Evde Sağlık Hizmeti almaya uygunsa ilerleyen süreç hakkında ekip tarafından bilgi verilir. Evde sağlık hizmeti verilecek kişi, veli veya vasisine ilk muayenede evde sağlık hizmetleri rıza belgesi okutulup imzalattırılır.

  3. Hasta Takibi ve Randevu Süreci :

    Evde sağlık hizmeti verilecek hastaya belirlenen tanı ve tedavi planı doğrultusunda hastanın ayda 1 kez takibi yapılır. Ancak hasta ve hasta yakının talebi doğrultusunda bu ziyaret daha sık olarak gerçekleşe bilir. Hasta yada hasta yakını bağlı olduğu Esh. Birimini telefonla arayarak istediği zaman muayene talebinde bulunabilir. Bu talep doğrultusunda ekipler hasta ziyaretini gerçekleştirirler.

  4. Hizmetin Sonlandırılması :

    Evde sağlık hizmeti alan veya almaya devam eden kişinin kendi isteğiyle evde sağlık hizmeti almak istememesi, ilgili hekim tarafından evde sağlık hizmeti ihtiyacının gerek kalmadığı kararının verilmesi ve hastanın ex  olması sonucu hizmet sonlandırılır.